Wednesday 25 April 2018

SUSTAINED RELEASE VITA C SHAKLEE

Assalamualaikum wbt.

Hari ni saya nak share mengenai vitamin yang paling best. Memang sepatutnya tergolong dalam kategori top 10 Shaklee. tak lain tak bukan Vitamin C.

Yang bestnyer Vita C dari Shaklee ni, kerana ia dihasilkan dengan cara pelepasan berperingkat iaitu setiap jam akan release 100mg. jadi setiap tablet yang makan akan di gunakan oleh badan kita. Korang tahu tak vitamin C tidak boleh di hasilkan oleh badan kita sendiri seperti kolagen. Oleh itu kita perlukan makanan tambahan untuk dapatkan sumber vitamin c ini.

Hari ini saya nak kongsikan kenapa ia berbeza dengan vitamin c yang lain.

1. Vita C Shaklee bukan vitamin sintetik di mana ia di hasilkan dari sumber sumber semulajadi.

2. Bersifat Sustained Release atau pelepasan masa. Apabila kita makan Vita C 500mg, manfaatnya akan kita dapat selama 5 jam sebab khasiatnya akan di lepaskan setiap 1 jam sebanyak 100mg.

3. Sebiji Vita C bersamaan 7 setengah biji buah oren. Bayangkan korang makan 7 biji buah oren sekaligus. Apa nak jadi. Tapi khasiat yang sama boleh di dapati dalam sebiji Vita C.

4. Vita C Shaklee mengandungi Bioflavonoids iaitu pigmen tumbuh-tumbuhan yang di jumpai banyak di dalam buah-buahan sitrus. Fungsinya untuk membantu penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin c itu sendiri dari teroksida.

5. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan kerana ia di hasilkan dari sumber semulajadi sahaja.


Kita tengok testimoni Vita C ye.



Testimoni anak buah sendiri


Best kan..banyak lagi khasiat dan cerita mengenai keistimewaan Vita C ni yang saya akan share di entry yang lain.

Kalau korang nak cuba boleh je roger-roger saya kat nombor di bawah.

Hajira 
Certified Beautician & Beauty Trainer of TWB
Owner of D'Haja Beauty Spa 
Natural Home Spa | Mobile Spa
Shaklee Independent Distributor
+6016- 969 5925
hajiramohamedsali@gmail.com
FB : HAJIRA MOHAMED SALI
IG : HAJIRA MOHAMED SALI

No comments:

Post a Comment

KENAPA JOIN SPA TWB BEST?

Assalamualaikum wbt... Selamat pagi semua... Target kami di TWB adalah untuk empowering women dengan bisnes mobile spa cara TWB. Mo...